Subject: Ilvese ja Rabaküla liivakarjäär
From: Caspar Rüütel <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Eleri Kautlenbach REGO", <[email-masked]>, "RAM Info",Pirkka-Marja Põldvere | LEADELL <[email-masked]>, "Alan Rood REGO"
Date: Fri, 26 Apr 2024 13:15:15 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tervist Lp Alo Aasma!

Esmalt tänan Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi 01.04.2024 kirja nr 
14-8/1093-2 eest, kus te selgitate Rail Balticu raudteele parima 
trassialternatiivi valikut ning metsisele ebasoodsa mõju hüvitamise 
põhimõtteid ja vajalikkust. Mee suureks üllatuseks märgite kirja lõppu, et 
Ilvese liivamaardla ja Rabaküla liivakarjääri ala tuleb säilitada metsisele 
sobivate elupaikadena. Vastasel korral pole ebasoodne mõju metsisele 
hüvitatav ja raudtee rajatav.

Anname teada, et Marina Minerals OÜ selle seisukohaga ei nõustu!

Ilvese liivamaardlal väljastas Keskkonnaamet kõik vajalikud load maavara 
kaevandamise eesmärgil uurimiseks, kus täna taotleb Marina Minerals OÜ 
raudteetrassi kõrval selle sama objekti ehitamiseks maavara kaevandamise 
õigust. Kui Keskkonnaamet soovib sinna tagant järgi tarkusega rajada hoopis 
metsise kaitseala, siis ilma igasuguse huvitatud osapooli kaasamiseta seda 
teha ei saa. Selle piirkonnaga on segadust rohkemgi, kui KKA ise on samale 
alale seda varasemalt väljastatud raielubasid (sh lageraie). Mõningast aimu 
piirkonnas toimuvast võib lugeda järgnevast artiklist: Suur looduskahju 
Pärnumaal. RMK korraldas keskkonnaameti loal 
<https://forte.delfi.ee/artikkel/120275443/suur-looduskahju-parnumaal-rmk-korraldas-keskkonnaameti-loal-ulatuslikke-lageraieid-metsise-kaitsealadel> 
ulatuslikke lageraieid metsise kaitsealadel - Forte (delfi.ee)

Marina Minerals OÜ vaidlustab Keskkonnaameti 07.06.2023 korralduse nr 
DM-120572-25 Ringkonnakohtus.

Juhul, kui lisaks eelnevale annab Regionaal- ja Põllumajandusministeerium 
teada, et ka Rabaküla liivakarjääri pole võimalik rajada, kuna taaskord on 
vaja leida varem toimunud tegevuste ja investeeringute arvelt metsisele 
kompensatsioonialasid siis see on juba terve mõistuse vastane. Ettevõte on 
aastatepikkuse töö tulemuse saanud oma tegevusele kõik vajalikud 
kooskõlastused (sh ministeeriumist toetavad ja Riigi huvi olemasolu 
kinnitava tagasiside – vt manused). Veelgi jaburamaks muudab olukorra see, 
et kui Keskkonnaamet ja ettevõtja pidasid 31.01.2022. a maha eraldi 
koosoleku, mille tulemusena valiti Rabaküla uuringuruumile uus asukoht, kus 
see viidi teisele poole kavandatavat RB trassi ja mille eesmärk oli 
vähendada mõju planeeritavale looduskaitsealale, siis nüüd pärast uue ala 
valimist ja vahetult enne Rabaküla liivakarjääri keskkonnaloa väljastamist 
leiab „keegi“, et ka see ala RB ehituse tarbeks mõeldud liiva 
realiseerimiskohaks ei sobi!?

Eks näis, kuidas lõppeb Marina Minerals OÜ ja Keskkonnaameti kohtuvaidlus 
Ilvese liivakarjääri keskkonnaloa väljastamise osas, aga kui Regionaal- ja 
Põllumajandusministeerium soovib lisaks eelnevale ilma igasuguse kaasamiseta 
annulleerida ära mh Rabaküla liivakarjääri keskkonnaloa väljastamise, siis 
on ettevõte sunnitud asuma vaidlustamise teed ka Pärnu maakonnaplaneeringu 
„Rail Baltic raudtee trassi koridori asukoha määramine“ ja keskkonnamõju 
strateegilise hindamise protsessis.

Siiski loodame erinevate ametkondade koostööle ja lahenduste otsimisele. 
Paraku hetkeseisuga ametkonnad seda valmidust eriti ülesse pole näidanud.

Rahandusministeeriumil palume Pärnu maakonna maavarade teemaplaneeringus 
Ilvese ja Rabaküla liivakarjääri olemasolu ja kasutusvõimalusega arvestada!

Lugupidamisega,

Caspar Rüütel

Juhatuse liige

Marina Minerals OÜ

Jalgpalli 21, Tallinn 11312, Estonia

M +372 5698 7373

E [email-masked]

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 2, 2024 4:55 PM
To: Caspar Rüütel <[email-masked]>
Subject: Vastus pöördumisele

-- 
Tere

Teile on saadetud Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi 
dokumendihaldussüsteemi kaudu dokument:

Viida nr: 14-8/1093-3
Reg. kuupäev: 01.04.2024
Sisu: Marina Minerals palub, et Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumil 
arvestada teemaplaneeringu koostamisel Ilvese liivamaardla olemasoluga ja 
sealt Rail Baltica mulde ehituse jaoks täitematerjali võimalusega.
Vastame, et Ilvese liivamaardla ja Rabaküla liivakarjäär kattuvad aladega, 
mis on selles piirkonnas metsise jaoks väga olulised alad. Rail Baltica 
planeering on võimalik kehtestada üksnes juhul, kui hüvitusmeetmete pakett 
tagab metsisele elupaiga samaväärse toimivuse, mis on enne Rail Balticu 
raudtee rajamist, ka raudtee ehitamise ja kasutamise ajal. Eeltoodud 
põhjustel oleme seisukohal, et Ilvese liivamaardla ja Rabaküla liivakarjääri 
ala tuleb säilitada metsisele sobivate elupaikadena. Vastasel korral pole 
ebasoodne mõju metsisele hüvitatav ja raudtee rajatav.

---
Lugupidamisega

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium
Suur-Ameerika 1 | 15056 Tallinn
625 6101 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>  |  <http://www.agri.ee> 
www.agri.ee